יום שלישי, 5 באפריל 2011

תרגיל 4

15 תגובות:

  1. השתמשתי במשפט הדמיון צלע, זווית, צלע בכל ההוכחות של דמיון משולשים. ובסעיף ד' (2) השתמשתי במשפט פיתגורס.
    לדעתי התרגיל הזה פשוט יחסית לתרגיל שתיים.
    (ספיר אביזמיל)

    השבמחק
  2. הכל עשיתי עם משפטי הדימיון צ.ז.צ
    אבל ב-ד נתקעתי כשהגעתי ל:
    ED\EB=5/3
    רויטל חסיד

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  4. את א' ו- ב' עשיתי דמיון משולשים של צ.ז.צ
    ב-ג' השתמשתי במסקנות של הדמיונות שמצאתי ב-א' ו-ב':
    הוכחתי שמשולש AED הוא שו"ש עם הזוויות הדומות שמצאתי בדמיונות ואז עשיתי חפיפה של ז.צ.ז
    ב-ד' (1) השתמשתי בפרופורציה וב-ד' (2) במשפט פיתגורס

    השבמחק
  5. ב ג' עשיתי חפיפה של צ.ז.צ וב ד' (1) השתמשתי בתלס מורחב. (ספיר אביזמיל)

    השבמחק
  6. בהתחלה ציירתי את השרטוט וכתבתי את הנתון וצריך להוכיח.
    אחרי זה הוכחתי וחישבתי ,
    נעזרתי באינטרנט כדי להיזכר במשפטי החפיפה והדימיון.
    בסעיף ד' נתקעתי אבל אז קראתי שוב את הנתונים וגיליתי שאפשר להשתמש במשפט פיתגורס, וככה פתרתי אותו.
    רויטל חסיד

    השבמחק
  7. בהתחלה לא הצלחתי לפתור את השאלה הזאת עד שב'קדם עתידים' הסבירו לי שאפשר לפתור את א' וב' לפי משפט דמיון צ.ז.צ. את ג' פתרתי לפי מסקנות מהדמיון שעשיתי בא' וב' שמוכיח שמשולשים AED וCEB הם שו"ש ולפי הזויות הקודקודיות שוות וחפפתי לפי משפט חפיפה צ.ז.צ. את ד'1 לפי משפט תלס הרחבה ב' והנתונים. ואת ד' 2 לפי משפט פיתגורס והתוצאות מהשאלה הקודמת.
    תירצה בידאני.

    השבמחק
  8. ב-א' הסקתי מהנתון ש-AE/ED=CE/EB ויחד עם הזויות הקדקדיות עשיתי דמיון של צ.ז.צ. ב-ב' השתמשתי האותו עיקרון של צ.ז.צ - זויות קדקדיות והסקתי מהנתון ש- AE/CE=ED/EB.

    השבמחק
  9. ב-ג' מצאתי את הזויות המתחלפות בין המקבילים ובעזרת מסקנות הדמיון הוכחתי שהמשולשים CEB ו-AED הם שווי שוקיים לפי זויות בסיס שוות. מכך הסקתי ש-AE ו-ED שוות וש-CE ו-BE. בנוסף לכך כבר מצאתי את הזויות הקדקדיות וחפפתי את המשולשים עם משפט צ.ז.צ.
    ענבל.

    השבמחק
  10. בסעיף ד (1) השתמשתי בתלס מורכב וב-(2) השתמשתי במשפט פיתגורס.

    השבמחק
  11. כל הכבוד על כל התגובות!
    אבל תנסו לפרט איך אתן ניגשות לתרגיל באופן כללי!

    השבמחק
  12. אבקש שתתיחסו לשאלה הבאה: האם היה קושי במציאת משפט הדמיון המתאים או שהיה די ברור שמדובר ב צז"צ ?

    השבמחק
  13. פתרתי את החלק זה די מהר והיה לי ברור שמדובר ב- צז"צ לפי הנתון.

    השבמחק
  14. את א' ו-ב' פתרתי מהר היה לי ברור שמדובר ב- צז"צ
    את ג' לקח לי די הרבה זמן לפתור- הסתכלתי על הנתון, על מה שמצאתי ב- א' ו- ב' ולא עלה לי שום רעיון, אח"כ הסתכלתי על הרשימת משפטים ולא עלה לי שום רעיון.... ואז ניסית להסתכל על הנתון הנוסף שהם נתנו- היה לי ברור שזה קשור לזה והצלחתי...

    השבמחק
  15. לפי דעתי היה לי די ברור שצריך לעשות צלע זווית צלע..
    כי אלו היו הנתונים שהצלחתי למצוא הכי מהר ובהם השתמשתי

    השבמחק